-
Wychowawca pozostaje w kontakcie z uczniami i rodzicami. W przypadku nieobecności długotrwałej ustala powód tego zdarzenia.
-
Systematyczne uczestniczenie ucznia w edukacji poprzez odbieranie informacji dotyczącej danej lekcji( czas odbioru- jeden dzień)
-
Realizacja przez wychowawcę, przy wsparciu specjalistów, programu wychowawczo-profilaktycznego – dostosowanie tematyki zajęć z wychowawcą do pojawiających się problemów związanych ze zdalnym nauczaniem i pandemią.
-
Zapewnienie możliwości– kontaktu przez e-dziennik dla rodziców i uczniów.
-
Współpraca z nauczycielem współorganizującym kształcenie specjalne dla uczniów z orzeczeniami( przez- dziennik, oraz platformę Microsoft 365), telefon szkolny ( gdy nauczyciel pracuje ze szkoły)
-
Nauczyciele współpracują w zespołach przedmiotowych: ustalają treści kształcenia, które będą realizowane w poszczególnych klasach, i rekomendowany sposób ich realizacji (narzędzia, metody i formy). W razie potrzeby nauczyciele rekomendują dyrektorowi szkoły konieczność modyfikacji szkolnego zestawu programów nauczania.
-
W zakresie metodyki nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nauczyciele są ze sobą w stałym kontakcie on-line, dzielą się doświadczeniami, spostrzeżeniami, współpracują przy tworzeniu materiałów edukacyjnych do pracy zdalnej, dzielą się nimi, wspólnie pracują nad zadaniami domowymi dla uczniów.
-
Nauczyciel tak aranżuje zajęcia, by uczniowie korzystali wzajemne ze swojej wiedzy i umiejętności – praca w parach i grupach, dyskusje, wymiana poglądów.
-
Nauczyciel – w miarę potrzeb może jeszcze raz wytłumaczyć, omówić i przećwiczyć z uczniami nowe treści i umiejętności. Uczeń ma prawo korzystać z porad i wskazówek nauczyciela w związku z wykonywanymi zadaniami.
-
Nauczyciel dostosowuje narzędzia, metody i formy pracy, które zamierza stosować w zdalnym nauczaniu, do możliwości psychofizycznych uczniów. W miarę potrzeb i możliwości nauczyciele i specjaliści:
- opracowują własne materiały dostosowane do potrzeb uczniów, które wynikają z określonej sytuacji:
- nagrywają filmiki i swoje wypowiedzi wspierające uczniów,
- udostępniają linki do wartościowych filmów You Tube lub tutorialu z Internetu,
- tworzą krzyżówki, quizy on-line odnoszące się do przeżywanych emocji,
- organizują zajęcia grupowe i warsztaty z wykorzystaniem programów do telekonferencji.
Warunki i sposoby oceniania wewnątrzszkolnego
I. Postanowienia ogólne
1. Celem oceniania podczas kształcenia na odległość jest również:
a. mobilizowanie uczniów do systematycznej pracy,
b. docenianie staranności w wykonywaniu zadań i pokonywaniu napotykanych trudności,
c. uwzględnianie możliwości psychofizycznych i organizacyjno-technicznych uczniów.
2. Uczeń ma obowiązek posiadać aktywne konto na e-dzienniku.
3. Nauczanie zdalne prowadzone jest w formie:
a) przez e-dziennik w zakładce zadania domowe – informacje o celach lekcji, formach prowadzenia zajęć i zadaniach do wykonania przez ucznia
b) przez platformę edukacyjną Microsoft Office 365 – TEAMS – umieszczanie materiałów edukacyjnych w plikach
c) przez platformę e-podręczniki
d) lekcji on-line przez Microsoft Office 365 – TEAMS
4. Lekcje on-line odbywają się zgodnie z godziną ujętą w planie lekcji klasy – nie dłużej niż 30 minut.
5. Informacje o zadaniach domowych umieszczane są w e-dzienniku w zakładce zadania domowe i zawierają informację o formie oraz terminie dostarczenia zadania nauczycielowi.
6. Uczeń może być oceniany podczas rozmowy on-line na platformie edukacyjnej Microsoft Office 365 - TEAMS w czasie rzeczywistym.
7. Testy, kartkówki, prace klasowe i sprawdziany, uczniowie rozwiązują na platformie edukacyjnej Microsoft Office 365 – TEAMS w ściśle określonym czasie (data i godzina), o którym uczniowie będą powiadomieni zgodnie z zapisem w statucie szkoły np. zapis w e-dzienniku w zakładce sprawdziany.
8. Po wyznaczonym terminie prace nie będą oceniane i będą traktowane jak brak zadania czy nieobecność na kartkówce, teście, pracy klasowej itp.
9. Wszystkie oceny uzyskane przez uczniów w czasie trwania nauki zdalnej wpisane zostaną do e-dziennika.
10. Zwolnienie ucznia od obowiązku przystąpienia w pierwszym terminie do testu, kartkówki, sprawdzianu, pracy klasowej lub odrobienia zadania domowego, możliwe jest na podstawie usprawiedliwienia rodzica przesłane przez e-dziennik – choroba ucznia, wypadki losowe.
11. Uczeń zobowiązany jest do uzupełnienia zaległości zgodnie z zapisem w Statucie Szkoły.
12. Poprawienie ocen realizowane jest zgodnie ze Statutem Szkoły- termin umawiany zdalnie.
II. Zasady oceniania sposób monitorowania postępów, weryfikacji wiedzy i umiejętności ucznia
1. Nauczyciele mają obowiązek monitorować postępy uczniów w nauce zdalnej.
2. Sposoby monitorowania postępów uczniów oraz weryfikacji wiedzy i umiejętności w okresie nauki zdalnej są ujęte w sposobach sprawdzania wiedzy z poszczególnych przedmiotów.
3. Nauczyciel określa sposób sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz decyduje, które zadanie będzie podlegało ocenie.
4. Monitorowanie i weryfikowanie wiedzy może być dokonywane za pomocą testów, quizów, poleceń, prac umieszczonych na obowiązującej w szkole platformie edukacyjnej – Microsoft Office 365 - TEAMS lub w postaci samodzielnej, udokumentowanej w sposób określony przez nauczyciela pracy w domu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów, oraz dostępności posiadanego sprzętu służącego komunikowaniu.
5. Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac, projektów umieszczonych w Internecie, na platformie edukacyjnej - Microsoft Office 365, platformie edukacyjnej e-podręczniki, lub poprosić o samodzielne wykonanie pracy w domu i udokumentowanie jej np. w postaci zdjęcia przesłanego drogą elektroniczną przez e-dziennik– poprzez dodanie załącznika z OneDrive
6. Nauczyciel archiwizuje oceniane prace uczniów. Prace, które nauczyciel zlecił uczniom jako obowiązkowe, podlegają ocenie. Nie oznacza to jednak, że ocena musi być wyrażona stopniem.
7. Uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za test sprawdzający (prace klasowe, sprawdziany) w czasie zdalnego nauczania w sposób i w terminie ustalonym przez nauczyciela. Zasady poprawy oceny, powinny być zgodne z zapisami w Statucie Szkoły.
8. Informacja na temat przeprowadzania testów sprawdzających wiedzę oraz samodzielnego uzupełniania kart pracy, powinna być umieszczana odpowiednio wcześniej. Należy określić datę i godzinę rozpoczęcia testu oraz przewidywany czas na jego wykonanie. Pozwoli to uczniom określić, kiedy będą musieli korzystać z komputera.
9. Uczeń, który nie weźmie udziału w teście sprawdzającym wiedzę (kartkówka, sprawdzian, praca klasowa), jest zobowiązany do napisania testu w terminie dodatkowym, ustalonym przez nauczyciela.
10. Oceny uzyskane podczas nauczania zdalnego są dostępne w e-dzienniku.
11. Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w zajęciach przez e-dziennik i lekcjach on-line.
12. Sposób potwierdzania uczestnictwa na zajęciach zdalnych następuje na platformie edukacyjnej Microsoft Office 365 – TEAMS ( wyświetla się kto brał udział w spotkaniu)
13. Obecność na zajęciach zdalnych u uczniów klas 1-3 będzie sprawdzana na podstawie aktywności w e-dzienniku poprzez systematyczną i udokumentowaną pracę: odebranie wiadomości przez e-dziennik lub przesłanie pracy w formie zdjęć w załączniku OneDrive (także przez e-dziennik) lub innej formie ustalonej z nauczycielem.
14. Uczestnictwo na zajęciach innych niż on-line uczeń potwierdza poprzez odczytanie wiadomości danego dnia przez e-dziennik, uzupełniana jest następnego dnia do godz.10.00.Brak odczytania wiadomości oznacza nieobecność ucznia.
15. Nieobecność ucznia – nieodczytanie wiadomości, usprawiedliwia rodzic przez e-dziennik.
16. Usprawiedliwienie nieobecności przez rodzica w formie elektronicznej.
III. Szczegółowe warunki oceniania wynikające ze specyfiki nauczania na odległość
1. Podczas oceniania pracy zdalnej uczniów nauczyciele uwzględniają ich możliwości psychofizyczne do rozwiązywania określonych zadań w wersji elektronicznej.
2. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do Internetu.
3. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu lub ze względu na uwarunkowania psychofizyczne, nauczyciel może umożliwić uczniowi wykonanie tych zadań w alternatywny sposób. ( odebranie pracy z sekretariatu lub przekazanie do sekretariatu)
4. Jeżeli uczeń/rodzic nie przekaże wykonanej pracy w ustalonym przez nauczyciela terminie, otrzymuje przypomnienie o konieczności wywiązania się z obowiązków.
5. Nauczyciele w pracy zdalnej mogą przeprowadzać kartkówki, testy, sprawdziany, prace klasowe oraz sprawdzać karty pracy, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości samodzielnego wykonania pracy przez ucznia.
6. Nauczyciele w pracy zdalnej mają obowiązek udzielenia dokładnych wskazówek technicznych, w jaki sposób zadanie z wykorzystaniem narzędzi informatycznych powinno zostać wykonane.
7. Nauczyciele w pracy zdalnej wskazują dokładny czas i ostateczny termin wykonania zadania, określając jednocześnie warunki poprawy, jeśli zadanie nie zostało wykonane w sposób prawidłowy lub zawiera błędy.
8. W czasie pracy zdalnej nauczyciele ustalają oceny bieżące za wykonywane zadania, w szczególności za:
a. pracę domową (prace pisemne, karty pracy, zdjęcie wykonanej pracy, nagranie, prace plastyczne, prace techniczne itp.),
b. wypracowanie,
c. udział w dyskusjach on-line, wypowiedź na forum,
d. inne prace, np.: referaty, prezentacje, projekty itp.,
e. rozwiązywanie testów, quizów, rebusów itp.,
f. wszelkie formy aktywności wskazane przez nauczyciela,
g. odpowiedź ustna.